یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

گروه بورس: پس از گذشت ماه‌ها از توقف نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران در بورس، این شرکت جدید‌ترین اطلاعات مالی خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در شرایطی که نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران در طول چند ماه گذشته به‌دلیل شفاف نبودن گزارش‌های مالی متوقف است، این شرکت در تازه‌ترین گزارش‌های مالی خود، بودجه سال‌88 خود را به بورس تهران ارائه کرد.

با وجود آنکه بورس تهران در طول ماه‌های گذشته بیش از چندین بار خبر از بازگشایی نماد شرکت مخابرات داده بود اما دستور بازگشایی نماد این شرکت هر بار به‌دلیل شفاف نبودن گزارش‌های مالی صادر نمی‌شد.

در این مدت توقف طولانی مدت نماد شرکت مخابرات، زمینه نارضایتی گسترده سهامداران را به‌وجود آورده است. درواقع پس از آنکه مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران با ابهام‌های زیادی به پایان رسید بحث‌های متفاوتی در مورد میزان تخصیص سود به سهامداران مطرح شد.

این بحث‌ها باعث شد تا موضوع تقسیم یکنواخت سود در هیات دولت مطرح شود و با موافقت دولت قرار شد، هیچ تفاوتی در پرداخت سود بین دولت و بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

به‌دنبال این توافق نهایتا قرار شد سود واریز شده سهام شرکت مخابرات به خزانه بار دیگر به حساب‌های این شرکت بازگردانده و پس از آن نماد این شرکت در بورس باز شود اما پس از به نتیجه رسیدن این موضوع و روشن شدن نحوه تقسیم سود به سهامداران این شرکت، بورس تهران بار دیگر اعلام کرد بازگشایی نماد این شرکت نیاز به انتشار گزارش عملکرد 9ماهه دارد.

بر همین اساس، شرکت مخابرات ایران ظرف روز‌های گذشته گزارش عملکرد 9 ماهه خود را به بورس اعلام کرد اما این موضوع نیز منجر به بازگشایی نماد این شرکت نشد؛ چراکه مسئولان بورس تهران باز هم بازگشایی نماد این شرکت را منوط به ارائه اطلاعات مربوط به سود سال مالی 88 این شرکت کرده‌اند.

بر همین اساس، شرکت مخابرات ایران در تازه‌ترین اقدام خود پیش‌بینی درآمد سال 88 خود را منتشر کرد.

بر مبنای این گزارش، شرکت مخابرات ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 88 خود را مبلغ 100 ریال اعلام کرد. همچنین در گزارش‌های مالی این شرکت پیش‌بینی درآمد تلفیقی این شرکت 160 ریال برای هر سهم اعلام شده است.

به این ترتیب، در این بودجه سود هر سهم تلفیقی شرکت 16 تومان و سود سهام شرکت مادر 10 تومان پیش‌بینی شده است.

نماد مخابرات هفته جاری باز می‌شود

به‌دنبال انتشار گزارش جدید مالی شرکت مخابرات ایران مدیر بازار شرکت بورس اوراق بهادار از بازگشایی نماد این شرکت تا پایان هفته جاری خبر داد.

علی صحرایی در این باره به فارس گفت: مسئولان این شرکت بودجه و پیش‌بینی سود سهام 88 مخابرات را به همراه توضیحاتی در باره موضوع پرداخت 300 میلیارد تومان ارائه کردند.  او ادامه داد: با این اوصاف نماد معاملاتی این شرکت ظرف 3 روز کاری پایان سال‌جاری باز خواهد شد. به گفته صحرایی، نماد مخابرات احتمالا روز دوشنبه یا سه‌شنبه در بورس باز خواهد شد.

کد خبر 77282

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز